Wykorzystaj potencjał materiałów wideo w mediach społecznościowych
Firmy, które chcą aktywnie promować swoje usługi czy też towary w mediach społecznościowych, mogą obecnie korzystać z wielu ciekawych rozwiązań multimedialnych.
Jednym z nich jest Facebook Live, czyli funkcja służąca do transmisji wideo w czasie rzeczywistym. Możemy w ten sposób docierać do odbiorców, angażować ich, badać ich podejście do towaru czy też usługi. Facebook Live oferuje możliwość czatu, tworzenia ankiet, dzięki czemu agencja marketingowa może zbierać w ten sposób ważne informacje dla celów promocyjnych.
Jakie możliwości daje transmisja na żywo w Facebook Live?
Transmisja na żywo, wideo może być wykorzystywane przez wiele różnych firm, także pasjonatów gier komputerowych, którzy chcą podzielić się swoimi wrażeniami z innymi użytkownikami. Będzie zatem narzędziem przeznaczonym dla hobbystów, jak również dla firm zajmujących się marketingiem internetowym. Facebook Live daje możliwość wykorzystania wielu różnych ustawień, docierania do użytkowników, którzy uczestniczą w naszej grupie na Facebooku. Dodatkowo możemy także udostępnić transmisję na innych grupach, docierając do większej grupy odbiorców. Warto zadbać o dobrą jakość obrazu oraz dźwięku, wcześniej możemy przetestować działanie kamery, mikrofonu, zadbać przykładowo o lepsze oświetlenie. W ten sposób będziemy oferowali materiały wysokiej jakości, co przełoży się na lepsze wrażenia dla użytkowników.
Jeżeli chcemy przygotować transmisję, powinniśmy utworzyć nowy post, wówczas klikamy na kamerę w kolorze czerwonym, będzie oznaczona jako wideo na żywo. Będziemy mogli także zaplanować godzinę rozpoczęcia oraz datę. Wcześniej możemy także poinformować użytkowników o nadchodzącym wydarzeniu wideo, dobrym pomysłem może być także nagranie krótkiego klipu reklamowego. Transmisja na żywo może zostać także zarejestrowana, możemy ją udostępniać następnie w mediach społecznościowych, czy też na naszej stronie internetowej. Mogą być to materiały promocyjne, materiały szkoleniowe, z usługi Facebook Live korzystają firmy, które oferują przykładowo kursy online.
Obecnie coraz więcej firmy wykorzystuje możliwości promocyjne, jakie daje facebook transmisja na żywo to rozszerzenie palety narzędzi, które pozwalają na prezentację naszych treści użytkownikom. Wideo na żywo może być bardziej przystępną formą promowania naszych produktów czy też usług niż statyczna oferta na stronie internetowej, zaangażuje także użytkowników do zadawania pytań, dzięki czemu lepiej poznamy oczekiwania odbiorców.